پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226089
چه کسي مسجد الاقصي را به آتش کشيد؟
تاریخ انتشار : 1395/06/01 08:56:06
نمایش : 1232
چهل و هفت سال از فاجعه آتش زدن قبله اول مسلمين به دست صهيونيست هاي اشغالگر گذشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه خبري شبکه العالم، در چنين روزي در سال 1969 يک صهيونيست استراليايي به نام "مايکل دنيس" به عمد مسجد الاقصي را به آتش کشيد و به بخشهاي بسياري از آن خسارت وارد کرد.

در آن حادثه بيش از 1500 متر مربع از اين مسجد که مساحت کل آن 4400 مترمربع است، در آتش سوخت و خسارتهايي به ستونها، و آثار تاريخي و قديمي آن وارد شد و 2 ستون اصلي گنبد فرو ريخت.

علاوه بر اين خسارتهايي به گنبد داخلي و محراب و ديوارهاي جنوبي مسجد الاقصي وارد شد، و 48 پنجره شکست و قاليچه ها و بسياري از اشياء تزئيني و نسخه هاي بسياري از قرآن در آتش سوخت.

مقامات صهيونيست براي توجيه اين رسوايي، عامل اين آتش سوزي را بازداشت و به بهانه مشکلات رواني او را در بيمارستاني بستري و پس از مدت کوتاهي به استراليا بازگرداندند.

اين جنايت، با واکنش گسترده اي در جهان اسلام همراه شد و تظاهرات و راهپيمايي هاي اعتراض آميز گسترده اي در کشورهاي مختلف برگزار شد.

تأسيس سازمان همکاري اسلامي، يکي از پيامدها و واکنش کشورهاي اسلامي به اين جنايت بود.

درپي واکنش و اعتراض‌هاي گسترده مسلمانان، شوراي امنيت سازمان ملل هم در اقدامي بي سابقه با صدور قطعنامه 271 اين اقدام اهانت آميز را محکوم کرد، و خواستار لغو همه تدابير اين رژيم عليه هويت قدس اشغالي، و رعايت همۀ بندهاي توافقنامه ژنو و قوانين بين المللي درخصوص مناطق اشغالي شد.

با اين حال، اقدامات رژيم صهيونيستي عليه مسجد الاقصي تا امروز همچنان ادامه دارد، و اين رژيم به صورت سازماندهي شده روزانه درحال اعزام صهيونيست‌ها به داخل محوطه‌هاي مسجد الاقصي، و همچنين ادامه حفاري‌ها در زير و اطراف مسجد الاقصي است؛ تا به آرزو و هدف ديرينه خود يعني تخريب کامل مسجد الاقصي و ساخت معبد ادعايي خود به جاي آن، دست يابد.



 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html